Tappade sitt jubileumsörhänge

Sagt om Moderna

Tappade sitt jubileumsörhänge –
Modernas Försäkringar berättade vad Margarita skulle göra.

 


"Jag ringde och fick fantastiskt hjälp."


När Margarita Johansson, 54, och hennes man firade sin 25-åriga bröllopsdag fick hon ett vackert smyckeset med röda rubiner och diamanter. En dag upptäckte Margarita att hon hade tappat ett av örhängena.

"Åh nej, det blir ju svårt att ersätta eftersom det är ett helt set, tänkte jag och började leta. Min dotter sa då att jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag, vilket jag inte hade tänkt på själv. Jag ringde till Moderna Försäkringar och fick fantastiskt hjälp. Min handläggare svarade alltid snabbt och jag fick till och med svar via SMS. Tjejen som hjälpte mig var också väldigt tydlig och berättade precis hur och vad jag skulle göra."

Det hela slutade bra. Margarita gick till butiken där smycket var köpt och fick ett nytt.

"Det tog lite tid att få ett nytt smycke från tillverkaren i Tyskland, men Moderna var hela tiden snabba så jag är väldigt nöjd med mitt försäkringsbolag".

Och Margarita har faktiskt varit i kontakt med Moderna Försäkringar tidigare. Det var för ett par år sedan när hon och hennes man hade inbrott hemma. Trots att de har larm tog sig tjuvarna in och fick med sig smycken som gått i arv i generationer.

"Jag kontaktade då Moderna Försäkringar som ställde upp med en expert på gamla smycken."

Margarita visade album och gamla kort på släktingar som bar smyckena.

"Med hjälp av experten fick vi smyckena värderade och sedan ersättning. Moderna Försäkringar var väldigt duktiga och hjälpte verkligen till. Smyckena gick ju tyvärr inte att få tillbaka, men vi fick en bra ersättning".

Saknar du information på den här sidan?